niedziela, 24 lipca 2016

Bileciki do kontroli

Witam na moim pierwszym blogu.
Chcę podzielić się z Wami kilkoma uwagami o podróży do Lombardii.
Nie będę powielał przewodników czy innych ciekawych blogów, z których chętnie korzystałem       w czasie planowania podróży.
Chcę dać Wam kilka informacji użyteczno - praktycznych.
Na dzień dobry kilka przydatnych linków:
Kolej regionalna w Lombardii (TRENORD)
www.trenord.it
Komunikacja miejska w Bergamo (Azienda Transporti Bergamo)
www.atb.bergamo.it
Autobusy reginalne w Bergamo (taki ichni PKS :D)
www.bergamotransporti.it
Komunikacja miejska w Mediolanie (Azienda Transporti Milano)
www.atm.it
Promy na jeziorze Iseo (Navigazione Lago d'Iseo)
www.navigazionelagoiseo.it

Gdy sam przeglądałem te strony trafiłem na bardzo ciekawą ofertę - zintegrowany bilet na wszystkie środki komunikacji publicznej w całej Lombardii. Wszysko... komunikacja miejska,      w tym metro, pociagi, autobusy regionalne, promy na jeziorze Iseo... Wszystko.
Tu jest cennik tych biletów. Oferta nazywa się IO VIAGGIO OVUNQE IN LOMBARDIA (Podróżuję wszędzie w Lombardii). Oferta ta łączy się z ofertą IO VIAGGIO IN FAMIGLIA (Podróżuję z rodziną).
W ofercie tej dziecko do lat 14 podróżuje za darmo razem z osobą dorosłą posiadającą ważny bilet.
Należy tylko złożyć wniosek o objęcie dziecka tą ofertą. Można go złożyć na stronie TRENORD, ja złożyłem "papierowy" w punkcie ATB w Bergamo przy Lago Porta Nuova. Na wniosku trzeba wskazać osoby upoważnione do podróży z dzieckiem.
Sam wniosek wygląda tak:
Potwierdzony pieczątką punktu jest ważny 60 dni, trzeba go mieć przy sobie wraz biletami osób dorosłych.
Miejscowi po 30 dniach od złożenia wniosku dostają kartę dla dziecka, ale ja byłem tam tylko 5 dni więc po co mi karta ?
Bilety w tej ofercie wyglądają tak:
Należy je podpisać.
I uwaga praktyczna: w metrze w Mediolanie czytniki nie rozpoznają tych biletów. Trzeba podejść do kabiny dyżurnego przy bramkach i pokazać bilety, wtedy otworzy Wam bramkę, zarówno na wejście jak i wyście.

Na początek tyle...
W następnym poście garść informacji o zwiedzaniu Katedry w Mediolanie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz